RYTMIKA – TYDZIEŃ I

Rytmika – grupa młodsza: 3 – 4-latki

Witajcie Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice!

Dziś w ramach zajęć muzycznych zachęcam Was do wspólnej zabawy z piosenką „Była sobie żabka mała”, którą znajdziecie na kanale YouTube, pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

Przedstawiona piosenka ma formę atrakcyjnego dla dzieci, animowanego teledysku i zawiera bardzo ważne przesłanie o tym, że dzieci powinny „zawsze słuchać mamy”.

Dziś proponuję wysłuchanie dwóch pierwszych zwrotek oraz prostą zabawę muzyczno – ruchową do piosenki.

Ułatwieniem będą słowa, które są zamieszczone poniżej.

Piosenka „Była sobie żabka mała”

  1. Była sobie żabka mała
    re re kum kum, re re kum kum,
    która mamy nie słuchała
    re re kum kum bęc.
    Na spacery wychodziła
    re re kum kum, re re kum kum,
    innym żabkom się dziwiła
    re re kum kum bęc.
  2. Ostrzegała ją mamusia
    re re kum kum, re re kum kum,
    by zważała na bociusia
    re re kum kum bęc.
    A na brzegu stare żaby
    re re kum kum, re re kum kum,
    rajcoway jak te baby
    re re kum kum bęc.
  3. Jedna drugiej w ucho kwacze
    re re kum kum, re re kum kum,
    „Jak ta mała pięknie skacze”
    re re kum kum bęc.
    Zjadła mała parę myszek
    re re kum kum, re re kum kum
    i po trawie ciągnie brzuszek
    re re kum kum bęc.
  4. Przyszedł bociek niespodzianie
    re re kum kum, re re kum kum
    I zjadł żabkę na śniadanie
    re re kum kum bęc
    Teraz stare żaby płaczą
    re re kum kum, re re kum kum
    że jej więcej nie zobaczą
    re re kum kum bęc
  5. Taki z tego morał mamy
    re re kum kum, re re kum kum
    trzeba zawsze słuchać mamy
    re re kum kum bęc
    Taki z tego morał mamy
    re re kum kum, re re kum kum
    trzeba zawsze słuchać mamy
    re re kum kum bęc

Po nauczeniu się przez dzieci dwóch zwrotek piosenki proponuję zabawę ruchową:
– przy słowach „re re kum kum, re re kum kum” oraz „re re kum kum bęc” dzieci równo klaszczą, natomiast podczas wstawek muzycznych między zwrotkami oraz podczas zakończenia instrumentalnego piosenki dzieci naśladują skaczące żabki.

Życzę miłej zabawy z piosenką!

Opracowanie:   Ewa Adamek

 

Rytmika – grupa starsza: 5 – 6-latki

Witajcie Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice!

Dziś w ramach zajęć muzycznych zachęcam Was do wspólnego śpiewania i  zabawy z piosenką „Maszeruje wiosna”, którą znajdziecie na kanale YouTube, pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Dziś proponuję wysłuchanie piosenki, naukę lub przypomnienie dwóch pierwszych zwrotek (jeśli dziecko ją zna) oraz prostą zabawę muzyczno – ruchową do piosenki.

Ułatwieniem będą słowa, które są zamieszczone poniżej.

Piosenka „Maszeruje wiosna”

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Po nauczeniu się przez dzieci dwóch zwrotek piosenki proponuję prostą zabawę ruchową:
W zwrotkach dzieci starają się odzwierciedlić ruchem słowa piosenki: „daleko”, „wysoka”, „w ręku trzyma kwiat” itp.
Natomiast w refrenie piosenki dzieci rytmicznie maszerują, poruszając się po kole, wysoko podnoszą kolana i mają wyprostowaną sylwetkę.
Do piosenki dziewczynki mogą się przebrać za „Panią Wiosnę” i tak zaśpiewać nauczoną piosenkę w domu.

Życzę miłej zabawy z piosenką!

Opracowanie:  Ewa Adamek