Ćwiczenia gimnastyczne metodą Rudolfa Labana

24.06.2022 przeprowadzono w grupie 5-latki „A” Jeżyki zabawy ruchowe przy wykorzystaniu gimnastyki twórczej Labana. Celem zajęcia było wzbogacenie doświadczeń psycho-ruchowych dzieci poprzez doskonalenie umiejętności ruchu z muzyką. Rozwijając poczucie rytmu, koordynację ruchów rąk i nóg, mobilizację afery intelektualnej i motorycznej, kształtowano orientację przestrzenną, wyobraźnie ruchowa i własną inwencję w tym zakresie.

 

(Zgodnie z muzyką – gdy muzyka jest głośna dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu nauczyciel rozdaje dzieciom paski bibułki.)

(Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej , a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.)

(Po kole – na podłodze dzieci układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóg, w jedną i drugą stronę.)

 

(Jak najwyżej – dzieci wyrzucają bibułkę w górę, obserwują jej opadanie i łapią tuż nad podłogą.)

(Latające owady- zgniatają bibułkę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do obręczy.)

(Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają w paski bibułki z różnym natężeniem.)

(Lustro – jedno dziecko z pary jest lustrem, które naśladuje ruchy partnera. Potem zmiana ról.)

(Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają (na kształt ósemki) bibułkę z ręki do ręki, wokół nóg.)

(Pszczółki i niedźwiedzie – nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie sali i pilnują w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie sali skradają się na czworakach żeby zabrać miód. Na dany sygnał – uderzenie w bębenek – pszczółki biegną w stronę niedźwiedzi odganiają je paskami bibułki. Niedźwiedzie uciekają na swoją część sali. Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem dla powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy następuje zamiana ról.)

(Sprytne palce – chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.)

(Powitanie bibułką – dotykanie bibułką różnych części ciała wymienionych przez nauczycielkę.)

(Marsz z muzyką – rytmiczny marsz przy nagraniu muzyki marszowej. Podczas przykucają i wyskakują w górę.)