DZIEŃ MATEMATYKI

1.Zabawa ruchowa

Hej chłopaki hej, słuchajcie dziewczyny.
My was zaraz tańca połamańca nauczymy.
Raz, dwa, trzy, cztery – Stoję nieruchomo
Pięć, sześć, siedem, osiem – Kręcę lekko głową
Dziewięć, dziesięć, jedenaście -Macham ramionami
A dwanaście i trzynaście – Robię hula hop biodrami.

2. Pajacyk – układanie pajacyka zgodnie z wierszem

Potrzebne będą karteczki w kształcie figur geometrycznych:

KOŁO- 1, KWADRAT- 3, PROSTOKĄT- 4, TRÓJKĄT- 1

Przedszkolaczek Jacek to majster nie lada
Posłuchajcie jak sprawnie figury układa:
Jedno koło – głowa,
Jeden kwadrat – brzuszek,
Trójkąt – kapelusik.
Ręce, nogi, cztery prostokąty.

Trzeba jeszcze butki zrobić
Z kwadracików małych,
No i proszę, już pajacyk
Zrobiony jest cały.

3.Przygotujcie teraz różne klocki- z pewnością każdy z Was jest ich posiadaczem. Waszym zadaniem będzie ułożenie klocków:

– od najmniejszego do największego,

– od największego do najmniejszego,

– podzielenie ich pod względem kolorów,

– podzielenie ich pod względem wielkości,

– spróbujcie określić, których jest najwięcej, a których najmniej.

4. A teraz kilka zagadek. Sprawdźmy czy pamiętacie figury geometryczne:

*To dziwna figura, bo nie wiadomo, gdzie dół, a gdzie góra. Do góry głową czy na dół głową, zawsze wygląda jednakowo. Ma cztery rogi i równe boki, tak samo jest długi jak i szeroki. (Kwadrat)

*Kątów nie mam, boków też! Piłką mogę być jak chcesz. (Koło)

*Jestem prawie jak kwadrat. Lecz nie taki sam! Bo dwa boki krótkie i dwa długie mam. (Prostokąt)

*Ja mam boków mniej, jest mi przez to lżej, a magiczna liczba 3, zawsze towarzyszy mi. (Trójkąt)

5. Taniec rozruszaniec

Stańmy prosto wszyscy wraz
Na zabawę przyszedł czas
Klaszczą dłonie, tupią nogi
Skłon robimy do podłogi,
Ręce w górę, ręce w bok,
Teraz każdy robi skok
Hop do przodu, hop też w tył
Taniec rozruszaniec był.

6. Jajeczka

Potrzebne będą do przygotowania: wytłaczanka, papier kolorowy, klej, flamaster.

Wycinamy 10 jajeczek oraz 10 prostokątów. Prostokąty numerujemy a następnie przyklejamy do wytłaczanki. Na jajeczkach piszemy działania lub odpowiednią liczbę kropeczek. Zadaniem dziecka jest rozwiązanie działania lub dopasowanie jajka z kropeczkami do odpowiedniego prostokąta.

Miłej zabawy!

mgr Jolanta Jaguścik