„Jagódki” zakładają zielony ogródek

Na parapecie skrzynek bez liku,
trochę nasionek, trochę słoików.
Każdy przedszkolak sadzi i sieje,
i co dzień patrzy, co się tam dzieje.

Pilnuje, żeby nie były suche,
a potem zbiera szczypior, rzeżuchę.
Myje i sieka na kanapeczki
zdrowe roślinki z własnej grządeczki.

 

Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach przyrodniczych, których celem było wzbogacenie wiedzy dotyczącej hodowania wybranych roślin, wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania oraz praca zespołowa.

Z otrzymanego od Pani Wiosny listu, dzieci dowiedziały się o czekających je w tym dniu ciekawym zadaniu, czyli założeniu zielonego ogródka w swojej przedszkolnej sali. Zaczęły od zgromadzenia  potrzebnych przedmiotów (pojemniki, doniczki, podstawki, słoiki, łopatki),
a także nasionom i cebulkom. Przed przystąpieniem do pracy omówiły warunki, jakie potrzebują rośliny do wzrostu.

Następnie po pokazie poszczególnych czynności przez nauczyciela dzieci samodzielnie siały jęczmień wielkanocny, sałatę, paprykę, nasturcje, sadziły cebulki hiacyntów w doniczkach
z ziemią.

Założyły także hodowlę fasoli kładąc na gazie w słoiku z wodą.
Na koniec zostały ustalone dyżury przy pielęgnacji roślin. Gdy wyrosną, będą bogatym źródłem witamin
i zdrowym dodatkiem do kanapek.

 

Katarzyna Zasada

Przy stoliczku stoi chłopiec, który posadził cebulkę hiacynta do doniczki. Obok niego stoi dwoje dzieci. Obok stolika stoi czworo dzieci, które będą siać nasiona w doniczkach z ziemią znajdujących się na stoliku.Na parapecie znajduje się pojemnik, w którym umieszczone są doniczki z zasianymi nasionami. Z przodu widnieje napis "Ogródek na oknie"