Kodowanie na dywanie i zajęcia matemtyczne w gr. Pszczółek

Dzieci z gr. Pszczółek siedzą na dywanie w kole, jeden przedszkolaków jest w środku koła i wybiera z pośród kasztanów i żołędzi kasztany. Cała grupa liczy ile ich jest.

Dzieci siedzą w kole na dywanie, jeden przedszkolak siedzi w środku koła  i wybiera zołędzie. Wszyscy razem liczą ile jest żołędzi.

Przedszkolaki stoją. Na dywanie rozłożone są obręcze w kolorze żółtym i czerwonym. Do czerwonej obręczy wkładają po 4 żołedzie natomiast do żółtej obręczy wkładają po 5 kasztanów.

Dzieci wraz z Nauczycielem siedzą na dywanie. Nauczyciel pokazuje im na planszach figury geometryczne  (prostokąt, koło, trójkąt kwadrad). Każda figura jest w innym kolorze. Wspólnie powtarzaja ich nazwy oraz kolory.

Przedszkolaki siedzą. Na dywanie leżą plansze z figurami geometrycznymi. Każdy z osobna trzyma w ręku plansze przedstawiająca drogę od stratu do mety zaznaczona strzałkami. Dzieci muszą patrzeć na plansze i iść po figurach zgodnie z wyznaczona droga.