KREATYWNE ZAJĘCIA W ZAJĄCZKACH

KREATYWNE ZAJĘCIA W ZAJĄCZKACH

CZYM SĄ EMOCJE ORAZ JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ?

Każdej sekundzie naszego życia towarzyszą emocje.
Są one również nieodłącznym elementem życia dzieci,
bez względu na ich wiek czy środowisko w jakim żyją.

Emocje odgrywają zasadniczą rolę w życiu każdego człowieka – zarówno dzieci jak i dorosłych. Towarzyszą nam w różnych sytuacjach, odpowiadają za relacje ze światem zewnętrznym. Dziecko w wieku przedszkolnym jest pełne uczuć i emocji. Poprzez uczucia wyraża swój stosunek do zdarzeń, ludzi i zjawisk, które go otaczają. . Gdy czuje się szczęśliwe, kochane i akceptowane- jego emocje są pozytywne. Ale gdy odczuwa strach, obawę lub złość przeżywa negatywne emocje. Wiek przedszkolny to okres intensywnego rozwoju emocjonalnego dzieci. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają emocje.
Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiej pogadanki na temat tego czym są emocje oraz jakie znamy ich rodzaje. Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem nazywały oraz naśladowały emocje prezentowane przez nauczycielkę na ilustracjach.
W sali przedszkolnej stworzyliśmy kącik emocji, czyli miejsca w którym każdy z nas może wyrazić swoje emocje. Znalazły się w nim mata do wytupywania złości, piłeczki sensoryczne pozwalające rozładować negatywne napięcie, słoik spokoju, słoik złości i radości, gdzie będziemy wrzucać nasze rysunki związane z przyjemnymi bądź nieprzyjemnymi sytuacjami w przedszkolu czy grupowy termometr emocji, który pozwoli na określanie nastroju naszej grupy.
Każdy przedszkolak otrzymał swój własny kalendarz emocji na miesiąc wrzesień, w którym to będzie odnotowywał swoje codzienne nastroje. W końcowej części naszych zajęć przystąpiliśmy do stworzenia grupowej księgi emocji, w której znalazły się prace z wizerunkiem dzieci odzwierciedlające towarzyszące im w tym cudownym, pełnym wrażeń dniu emocje.

Opracowały:
Magda Depta i Wanda Mortoń