Zabawy i ćwiczenia na środę, czwartek i piątek

ŚRODA 08.12.21

Zadanie 1

Rozwiąż zagadkę:

Ze śniegu ulepiony,

Ma kapelusz na głowie.

Stoi sobie sam

Ten śniegowy pan.                                (bałwan)

 

Zadanie 2

Zabawa Tworzymy bałwanka.

Potrzebujemy: zestaw trzech kół różnej wielkości, wycięte z kolorowego papieru miotła i kapelusz, flamastry.

Można skorzystać z gotowej karty lub narysować dziecku poszczególne elementy. Elementy wycina rodzic.

Rodzic opowiada, a dzieci układają przed sobą z odpowiednich elementów bałwanka.

Kiedy spadł puszysty śnieg, dzieci postanowiły ulepić bałwanka. Najpierw utoczyły ze śniegu dużą kulę. (Dzieci kładą przed sobą największe ze swoich kół). Ustawiły ją pośrodku ogrodu. Potem utoczyły kulę trochę mniejszą od tej poprzedniej i ustawiły ją na dużej. (Dzieci wybierają średnie koło i układają je na dużym kole). – Nasz bałwanek ma już nogi i brzuszek, ale brakuje mu jeszcze głowy – powiedziała Pani. I dzieci szybko zabrały się do pracy. Ulepiły jeszcze jedną kulę – mniejszą od dwóch pozostałych. Umieściły ją na samej górze. Było to trudne, ale świetnie sobie poradziły. Bałwan miał głowę. (Dzieci dokładają najmniejsze koło). – Jaki to bałwan… – powiedział Tomek. – To przecież tylko śniegowe kule. Duża, mała i najmniejsza. A gdzie oczy, nos i usta? Przydałyby mu się też kapelusz i miotła, na której siadałyby ptaki. Musimy dokończyć bałwanka. (Dzieci rysują flamastrami na najmniejszym kole oczy i nos, dokładają kapelusz i miotłę, wycięte z kolorowego papieru.

 

Na karcie pracy znajdują się trzy koła różnej wielkości, czapka oraz miotła.

 

CZWARTEK 09.12.21

1.Rodzic nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy. Przedstawia ruchem dane elementy pogody. Dzieci naśladują rodzica.

Na obrazku znajdują się zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy: śnieg, zamieć śnieżna, sople.

Np.

Pada śnieg – poruszanie rękami i palcami z góry na dół, kołysząc się  na boki.

Zamieć – obraca się szybko, na zmianę, w prawą i w lewą stronę.

Sople  – stoi na baczność, ręce trzyma wzdłuż ciała.

Drzewo w zimie – stoi w lekkim rozkroku, ręce trzyma wyciągnięte do góry.

 

2. Ćwiczenia logorytmiczne.

Dziecko powtarza za rodzicem tekst i wskazuje części ciała, o których jest w nim mowa.

Oto szyja, ręce dwie, nogi dwie,

buzia co uśmiecha się.

Brzuch, ramiona, stopy, oczy,

uszy, nos i gęste włosy.

 

PIĄTEK 10.12.2021

1.Słuchanie wiersza B. Formy „Zimowe wskazówki”

Każdy saneczkarz musi uważać,
by zagrożenia nigdy nie stwarzać.
O zjazdach żadnych wręcz nie ma mowy,
gdy obok górki mkną samochody.

Na zamarznięte rzeki, jeziora,
nawet, gdy dobry kolega woła,
nie wolno wchodzić! To zabronione!
Lód się załamie i człowiek tonie!

Narciarze! Proszę z trasy nie zbaczać.
Na strome zjazdy proszę uważać.
Ćwiczyć zakręty i hamowanie,
wtedy nikomu nic się nie stanie.

 

2. Rozmowa na temat wiersza:

– Czy lubisz bawić się na śniegu?

– O czym powinniście pamiętać, gdy zjeżdżacie na sankach?

– O czym powinniście pamiętać, gdy jeździcie na nartach?

– czy wszędzie można jeździć na łyżwach?

 

3. Zabawy dzieci przy piosence Pani Zima.