ZAJĘCIA Z METODY DOBREGO STARTU – TRZY KROPKI

W miesiącu styczniu przeprowadziliśmy w grupie kolejne zajęcia z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Założeniem tej metody jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, kinestetycznych i motorycznych oraz współdziałanie między tymi funkcjami.

Zajęcia przebiegały według stałego schematu i były dostosowane do potrzeb i możliwości przedszkolaków. W czasie zajęć wykorzystano ciekawe pomoce dydaktyczne m. in konkretne przedmioty związane z treścią poznanego wierszyka o bałwanku, woreczki, instrumenty muzyczne, wzory sensoryczne oraz karty pracy , które dodatkowo motywowały dzieci do działania.

M. Depta

Przedszkolaki siedzą w kole na dywanie. Każde dziecko trzyma w ręku papierowego bałwanka, którego zgodnie z poleceniem nauczycielki umieszcza na głowie.

 

Dziewczynka z kartonowych pudełek układa postać bałwanka na dywanie. Pozostałe dzieci przyglądają się.

Dziewczynka stoi przy tablicy, na której umieszczony jest obrazek bałwana. Paluszkiem dotyka czarnego guziczka znajdującego się na bałwanku.

Dzieci siedzą w kole na zielonym dywanie. Przed każdym dzieckiem znajduje się karta z wzorem. Dzieci paluszkami dotykają kropek na wzorze.