Złość, czyli ja i moje lwy

Kolejne z zajęć przeprowadzone w grupie „Jagódek” w ramach projektu „Jaś i Małgosia chcą być szczęśliwi”. W oparciu o tekst H. Januszewskiej „Lwy” rozmawiano  na temat objawów złości. Nauczyciel zachęcał dzieci, aby zastanowiły  się, dlaczego właśnie lwy chciały spotkać chłopca. Zwrócono  uwagę na symbolikę lwa, czyli zwierzęcia groźnego, budzącego trwogę, symbol władzy a w wierszu symbolizującego złość. Dzieci wypowiadały się, w jaki sposób radzą sobie ze złością. Wiedzą, że złość jest zjawiskiem naturalnym, które towarzyszy wszystkim ludziom w trakcie ich życia. Istnieją jednak możliwości kontrolowania gniewu tak, aby stał się on naszym przyjacielem, a nie wrogiem i czymś, co nas przytłacza i utrudnia normalne funkcjonowanie. Podczas zajęcia słuchały  muzyki a także wykrzyczały  swoją złość przed lustrem, głęboko oddychały , śmiały się koncentrując na tym swoją uwagę. Podczas zajęć używano pakietu obrazków przedstawiających stany emocjonalne. W sali powstał  Kącik lwa – kącik złości. Przedszkolaki oznaczyły  go obrazkiem  i umieściły  w nim maski lwa. Zobrazowały  graficznie główną myśl wiersza „Lwy” za pomocą pracy plastycznej.

Zdjęcie przedstawia ilustrowany kącik emocji z maska lwa oraz obrazkami pokazującymi różne stany emocjonalne.na zdjeciu widać szereg obrazków przedstawiających spacerującą rodzinę lwa. obrazki są zawieszone na taśmie.

 

 

 

 

 

 

 

Katarzyna Zasada

Beata Wolska