RYTMIKA – TYDZIEŃ II

Rytmika – grupa młodsza 3 – 4 – latki.

Witajcie Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice!

Dzisiaj, w ramach zajęć rytmicznych, proponuję Wam utrwalenie i naukę dalszych zwrotek piosenki „Była sobie żabka mała”, którą znajdziecie na kanale Youtube, pod adresem:

Na początek zaśpiewajcie 2 zwrotki piosenki. Na słowach „re re kum kum, re re kum kum” klaszczcie, a w przerywnikach między zwrotkami, skaczcie rytmicznie, jak żabki.
Następnie nauczcie się dalszych zwrotek piosenki (tekst podany dla ułatwienia)

Piosenka „Była sobie żabka mała” (zwrotki 3 – 5)

3.Jedna drugiej w ucho kwacze 
re re kum kum, re re kum kum, 
„Jak ta mała pięknie skacze” 
re re kum kum bęc. 

Zjadła mała parę myszek 
re re kum kum, re re kum kum 
i po trawie ciągnie brzuszek 
re re kum kum bęc.

4.Przyszedł bociek niespodzianie
re re kum kum, re re kum kum
I zjadł żabkę na śniadanie
re re kum kum bęc

Teraz stare żaby płaczą
re re kum kum, re re kum kum
że jej więcej nie zobaczą
re re kum kum bęc

5.Taki z tego morał mamy
re re kum kum, re re kum kum
trzeba zawsze słuchać mamy
re re kum kum bęc

Taki z tego morał mamy
re re kum kum, re re kum kum
trzeba zawsze słuchać mamy
re re kum kum bęc

Następnie weźcie pustą, plastikową butelkę, wsypcie do niej kilka ziaren fasoli lub ryżu, zakręćcie zakrętkę i już mamy gotowy prosty instrument perkusyjny, którym dzieci wspaniale będą się bawić przy muzyce. Można go oczywiście wspólnie z dzieckiem ozdobić w wiosenne wzory, aby był kolorowy i radosny!

Na zakończenie proponuję zabawę rytmiczną z wykonanym instrumentem do piosenki:
• dziecko siada po turecku na dywanie, pamiętając o wyprostowanych plecach;
• przez połowę zwrotki dziecko potrząsa równomiernie instrumentem;
• w kolejnej części zwrotki uderza delikatnie instrumentem o dywan.

Życzę miłego śpiewania i zabawy z piosenką!

Materiały do zajęć z rytmiki – grupa starsza 5 – 6 – latki.

Witajcie Drogie Dzieci!

Ponieważ z każdym dniem wiosna coraz bardziej budzi się do życia, dziś w ramach zajęć rytmicznych zachęcam do śpiewania piosenek i wiosennych zabaw przy muzyce.
Na początek proponuję naukę piosenki „Maszeruje wiosna”.
Pomocą będzie link do piosenki, którą znajdziecie na kanale Youtube pod adresem:

Piosenka „Maszeruje wiosna” (3 zwrotka):

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

3.Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Refren: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Po zaśpiewaniu całej piosenki zapraszam do zabawy muzyczno – ruchowej p.t. „Wiosna, urodziły się motyle”. W tym celu proszę kliknąć na link:

Powtórzcie kilkakrotnie prosty tekst zabawy:

„Wiosna, wiosna, urodziły się motyle!
Wiosna, wiosna, tęczą wita nas.
Wiosna, wiosna, przyleciało ptaków tyle,
Wiosna, wiosna, to słoneczny czas.”

Zamiast kółek z wstążeczkami, do tańca możemy użyć chustek lub pasków pociętej bibułki. Można również wykorzystać pocięte w paseczki worki foliowe – oprócz efektu wizualnego, uzyskamy wtedy bardzo ciekawy efekt dźwiękowy.
Potem już tylko naśladujemy ruchy zaprezentowane na warsztatach i świetnie się bawimy!
Miłej zabawy z muzyką!