4-LATKI – TYDZIEŃ II

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

Dzień pierwszy: Z wizytą u bocianów

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: karta pracy cz.2 str.25,

1. Obejrzyj i opowiedz historyjkę. Obejrzyj obrazki i opowiedz historyjkę o rodzinie bocianów, policz bociany. Karta pracy cz.2 str.25
2. Będąc na spacerze posłuchaj odgłosu ptaków i spróbuj je rozpoznać.

Dzień drugi: Zielona wiosna

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: nagranie piosenki „Zielona Wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM karta pracy cz.2 str.26
1. Odsłuchaj piosenkę i porozmawiaj o niej z rodzicem.
Pytania pomocnicze:
• Jakie zwierzęta występują w piosence?
• O czym opowiadają żabki, bociany i wróbelki?
• Gdzie siedziały żabki i jak szeptały sobie do ucha?
• Jakie odgłosy wydają bociany?
Spróbuj zapamiętać słowa i zaśpiewać samodzielnie.
2. Pokoloruj bociana według wzoru, rysuj jajka po śladzie: karta pracy cz.2 str.26

Dzień trzeci: Odgłosy wiosny

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: nagranie piosenki „Zielona Wiosna”, karta przy cz.2, str.28
1. Zatańcz przy nagraniu piosenki „Zielona Wiosna”
2. Przeczytaj tekst z osoba dorosłą i dokończ rysować ptaki według wzoru: karta pracy cz.2 str. 28
3. Naśladuj dźwięki związane z wiosną:
• Szum drzew,
• Świergot ptaków,
• Kumkanie żab,
• Tuptanie jeżyka,
• Bzyczenie pszczół
• Klekot bocianów itp.

Dzień czwarty: W konarach drzew

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: karta pracy cz.2 str.27
1. Zabawa „Dzięcioł stuka w drzewo”
Rodzic wystukuje dźwięki ( klockami, łyżkami itp.) zadaniem dziecka jest policzenie liczby uderzeń.
2. O jakim ptaku jest mowa? Rozwiązywanie zagadek:
• Ten ptaszek, co w górze robi kółka, nazwa się…..(jaskółka)
• Kiedy słyszę, że coś ćwierka, to już, wiem, że chodzi o ….(wróbelka)
• Siedzi ptaszek na buku i powtarza: kuku, kuku …..(kukułka)
3. Posłuchaj nazwy ptaków, które przylatują na wiosnę, podziel ich nazwy rytmicznie na sylaby. Rysuj po śladzie drogę skowronka do gniazda. Karta pracy cz.2 str.27.

Życzymy miłej zabawy.