Zimowe zabawy
- Ćwiczenia logopedyczne:
– zmarznięte ręce (chuchanie na ręce, bo zmarzły);
– zdmuchiwanie mlecza (długo, aż spadnie ostatnie nasionko);
– wdech nosem, zatrzymanie powietrza w płucach i bardzo powolne wypuszczanie ustami powietrza.
- Kochane „Skrzaty”! Wysłuchajcie teraz bardzo uważnie wiersz ,,Pracowita zima”‚ a następnie odpowiedzcie na trzy pytania.
Zima, zima biała, drogi zasypała. Z chmury śnieg prószy, mróz szczypie w uszy. Wszystko ubielone, śniegiem przyprószone. Lód lśni już na rzekach, a zima narzeka: – Tyle pracy jeszcze mam! Czy ja sobie radę dam? Gdy już wszystko pobieliła, wodę w rzekach zamroziła, zaprosiła dzieci w koło: – Śniegiem bawcie się wesoło! Zróbcie śnieżki i bałwanki. I na górkę! I na sanki! Rzekła jeszcze: – I niech każde z was pamięta! Najważniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa.
Pytania:
– Co robi w wierszu pani Zima?
− Do czego zaprosiła dzieci?
− O czym przypomniała dzieciom pani Zima?
- Teraz popatrzcie uważnie na obrazki i powiedzcie co się wydarzyło w każdej parze wcześniej.
- Najważniejsze jest bezpieczeństwo!
- Nie dołączaj sanek do samochodu, gdyż może się to skończyć tragicznie;
- Nie ślizgaj się na chodnikach i przejściach dla pieszych;
- Wychodząc bawić się na powietrze, ubieraj się stosownie do pogody;
- Do zabaw na śniegu, zjazdów na sankach wybieraj miejsca bezpieczne, z dala od ruchliwych ulic, skrzyżowań i ciągów komunikacyjnych;
- Nie rzucaj w kolegów śnieżkami z ubitego śniegu;
- Korzystaj wyłącznie ze specjalnie przygotowanych lodowisk. Pod żadnym pozorem nie wchodź na lód zamarzniętych zbiorników wodnych, jezior, kanałów, stawów, itp. Pozornie tylko gruby lód może w każdej chwili załamać się pod Twoim ciężarem.
- Ćwiczenie grafomotoryczne
Załącznik 1.
Beata Kowalska