Zimowe zabawy

  1. Ćwiczenia logopedyczne:

– zmarznięte ręce (chuchanie na ręce, bo zmarzły);

– zdmuchiwanie mlecza (długo, aż spadnie ostatnie nasionko);

– wdech nosem, zatrzymanie powietrza w płucach i bardzo powolne wypuszczanie ustami powietrza.

  1. Kochane „Skrzaty”! Wysłuchajcie teraz bardzo uważnie wiersz ,,Pracowita zima”‚ a następnie odpowiedzcie na trzy pytania.

Zima, zima biała, drogi zasypała. Z chmury śnieg prószy, mróz szczypie w uszy. Wszystko ubielone, śniegiem przyprószone. Lód lśni już na rzekach, a zima narzeka: – Tyle pracy jeszcze mam! Czy ja sobie radę dam? Gdy już wszystko pobieliła, wodę w rzekach zamroziła, zaprosiła dzieci w koło: – Śniegiem bawcie się wesoło! Zróbcie śnieżki i bałwanki. I na górkę! I na sanki! Rzekła jeszcze: – I niech każde z was pamięta! Najważniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa.

Pytania:

– Co robi w wierszu pani Zima?

− Do czego zaprosiła dzieci?

− O czym przypomniała dzieciom pani Zima?

  1. Teraz popatrzcie uważnie na obrazki i powiedzcie co się wydarzyło w każdej parze wcześniej.

  1. Najważniejsze jest bezpieczeństwo!
  • Nie dołączaj sanek do samochodu, gdyż może się to skończyć tragicznie;
  • Nie ślizgaj się na chodnikach i przejściach dla pieszych;
  • Wychodząc bawić się na powietrze, ubieraj się stosownie do pogody;
  • Do zabaw na śniegu, zjazdów na sankach wybieraj miejsca bezpieczne, z dala od ruchliwych ulic, skrzyżowań i ciągów komunikacyjnych;
  • Nie rzucaj w kolegów śnieżkami z ubitego śniegu;
  • Korzystaj wyłącznie ze specjalnie przygotowanych lodowisk. Pod żadnym pozorem nie wchodź na lód zamarzniętych zbiorników wodnych, jezior, kanałów, stawów, itp. Pozornie tylko gruby lód może w każdej chwili załamać się pod Twoim ciężarem.
  1. Ćwiczenie grafomotoryczne

Załącznik 1.

Beata Kowalska